diumenge, 19 de març del 2023

Al llac

 

 La Nora és una nena de dotze anys a qui li agrada anar els diumenges a banyar-se al llac, que és ni més ni menys que el pantà de Sant Antoni, al Pallars. La Nora recorda amb nostàlgia els dies d'estiu en què hi anava amb el tiet Toni i la seva dona, la Lídia, una barcelonina guapa i simpàtica, a qui la Nora adora. També els acompanyen el Joaquim, empleat del Toni, la seva dona Marieta i el petit Quim, fill d'ells i força entremaliat. Els fets succeïts un d'aquells diumenges d'estiu marcaran l'inici del pas cap a la maduresa de la Nora, mentre que poc a poc s'aniran esbrinant les relacions entre tots els personatges que l'acompanyen en aquells dies d'estiu.

  Després de llegir Tàndem no fa gaire tenia més ganes de llegir algun altre llibre de la Maria Barbal, que va ser la meva professora de català a l'institut, quan segurament ja tenia en el cap el seu aclamat Pedra de tartera que encara no he llegit. És per això que en un dels meus viatges a la biblioteca vaig trobar en el prestatge de novetats aquest llibre, força curt i amb lletra gran, cosa que a més, és d'agrair quan tens poc temps i la vista no acompanya, només cent-cinquanta cinc pàgines. M'ha agradat, tant la història com la manera en què està escrita, també com estan treballats els personatges tot i que la Nora és la protagonista, i penso que s'hauria pogut aprofondir més, però suficient per les escasses pàgines. Al llac és una novel·la ambientada al Pallars, terra natal de la Maria Barbal, ara em quedarà pendent sí o sí llegir els llibres que formen el cicle del Pallars.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada