dissabte, 11 de març del 2023

Sempre hem viscut al castell

 

  A la mansió dels Blackwood hi viuen ara mateix tres persones: l'oncle Julian, un senyor gran minusvàlid que ja no hi toca gaire; la Merricat, una noia de divuit anys, solitària i una mica estranya; i la Constance, germana gran de la Merricat. En el seu poble els miren malament, fa uns anys la resta de la família va morir i des de llavors la Constance no surt de casa ni vol que la vegi ningú, es dedica en cos i ànima a cuidar de l'oncle Julian i de la Merricat, aquesta última és l'única persona de la casa que surt a comprar, feina que intenta enllestir el més ràpid possible per evitar les burles, xafarderies i hostilitats de la gent del poble.

  Ja fa temps que vaig veient per les xarxes socials gent que parla meravelles d'aquesta novel·la, i tot i que el gènere no és dels que més m'agrada, vaig decidir llegir-la i així encabir-la també en els reptes lectors de la meva biblioteca. Sembla ser que és una novel·la de por; i ho dic així perquè de por, a mi no me n'ha fet gens. Sí que és cert que és força inquietant, sobretot la Merricat, una nena molt especial per no dir una psicòpata. No voldria desvetllar més de la trama, només dir que, segons el meu humil punt de vista, està bé però no n'hi ha per tant, sí que és cert que està ben escrita i que tot i que no m'agrada aquest gènere, m'ha enganxat una mica, volia saber el desenllaç, que com a mínim he trobat coherent amb el relat.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada