diumenge, 25 d’agost del 2024

Aloma

   Vaig llegir Aloma a l'institut com a lectura obligatòria, pràcticament no en recordava res, però encara tinc el llibre a casa, una edició que conserva el preu escrit amb llapis a la primera pàgina, 165 pessetes. Com que és un llibre petit el vaig ficar a la motxilla per tal de tenir-lo de comodí de lectura, i després d'haver llegit un totxo modern, Mañana, mañana y mañana, vaig decidir que era un bon moment per llegir-lo. I tan bon moment. 

  Aloma és una noia que viu en una casa amb jardí a la part alta de Barcelona, amb el seu germà, la seva cunyada i el fill petit de tots dos. Aloma és una noia una mica introvertida, òrfena i marcada per la mort del seu germà Daniel, que es va suïcidar. Un dia la família rep una carta d'en Robert, el germà de la seva cunyada Anna, que torna de Sudamèrica i passarà una temporada amb ells a casa, cosa que regirarà tota la rutina i l'entorn de l'Aloma.

  Podria dir moltes més coses d'aquesta novel·la escrita per Mercè Rodoreda i que va obtenir el Premi Crexells l'any 1937, i que posteriorment la mateixa autora va revisar l'any 1968. No sé quins canvis deuria fer, el cas és que, potser pel moment en què l'he llegit o vés a saber perquè, m'ha agradat moltíssim. Tot i que després de veure opinions per les xarxes, no és de les novel·les més ben valorades de l'autora. Val a dir doncs, que si li he donat cinc estrelles ha sigut de manera totalment subjectiva, com per altra banda són sempre les meves valoracions.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada