diumenge, 17 de desembre del 2023

Lecciones

 El jovenet Roland Baines ingressa en un internat britànic, on l'han deixat els seus pares després d'haver viscut a Líbia, on estava destinat el seu pare, militar de professió. Roland observa els seus companys i intenta adaptar-se i aprendre com enfocar aquesta nova etapa de la seva vida. És allà on comença a rebre lliçons de piano a càrrec d'una jove professora, Míriam Cornell, amb qui establirà una estreta relació, fascinant i traumàtica alhora, atès que ell només té catorze anys i la Míriam vint-i-cinc; allò que ell veu com una relació amorosa no ho és ni molt menys, i aquesta situació d'abús canviarà la vida del Roland.

  Lecciones és una novel·la llarga que ens explica la vida sencera del Roland, des del seu naixement fins a la vellesa, una vida encaixada en tots els moments històrics que van passant, des dels anys posteriors a la Segona Guerra Mundial passant per la crisi dels míssils de Cuba, la caiguda del Mur de Berlin, el desastre de Txernòbil, el Brexit i la pandèmia. Tot i que és una gran novel·la on es detalla la vida del Roland en cada moment, m'ha costat força seguir-la, sobretot al començament atès la forma en què està feta la narració, una mica caòtica pel meu gust. Els capítols són força llargs i no se segueix un ordre cronològic fins molt endavant, de vegades se m'ha fet complicat seguir el fil, sobretot fins a ben entrada la meitat del llibre. 

  He llegit algunes novel·les d'Ian McEwan, de totes elles tinc un bon record, per això quan vaig veure Lecciones a la llibreria no vaig dubtar a l'hora de comprar-la. M'ha costat acabar-la, pràcticament no he començat a gaudir-la de veritat fins a l'última de les tres parts en què està dividida. Trobo que és un retrat molt profund d'una persona al llarg de tota la seva vida, del Roland, i mai havia llegit un llibre així.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada