dimecres, 27 de desembre del 2023

La teranyina

   

  El Vapor Rigau és una fàbrica tèxtil de la localitat de Feixes que ara té força feina, atès que ha acceptat l'encàrrec de fer roba militar en un moment en què és molt necessària, tot just hi ha guerra al Marroc i el govern espanyol hi està enviant soldats, som a l'any 1909. La fàbrica és propietat de la família Rigau, però no hi ha bon ambient entre els seus membres, el cap de la família, en Francesc Rigau, acaba de morir i els altres components de la família inicien una batalla interna per aconseguir el control de la fàbrica. Mentre passa això, l'ambient social s'està caldejant, atès que molta gent s'hi oposa a la participació en la guerra, entre ells el personal de la fàbrica, i la mala maror social acabarà esclatant en la coneguda com a Setmana Tràgica.

  La teranyina va rebre el premi Sant  Jordi l'any 1983, és una novel·la curta, 219 pàgines que es llegeixen ben ràpid. Aprofitant una visita a la biblioteca en busca d'un altre llibre he trobat aquesta petita joia de Jaume Cabré que, segons he llegit, forma part de l'anomenada Trilogia de Feixes. Jaume Cabré és un dels meus escriptors favorits des que vaig llegir Les veus del Pamano, poc a poc vaig llegint tota la seva obra, i ara la casualitat ha fet que hagi vingut a parar a les meves mans aquest llibre, amb tot de personatges de diferents nivells socials però lligats pel Vapor Rigau, una fàbrica ficticia ubicada en una petita ciutat anomenada Feixes que no és altra que Terrassa, molt propera al meu entorn personal. M'ha agradat molt, sense arribar al nivell de Jo confesso o Les veus del Pamano però més fàcil de llegir, no hi ha millor manera d'acabar l'any.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada