diumenge, 10 de gener del 2021

Escac al destí

   


  El jove prevere Orenç és el fill bastard del rei Ebrard de Magens, i fa poc que ha tornat de la seva formació eclesiàstica a Roma. Una nit l'Orenç sent un esgarrifós crit procedent del castell i l'endemà es descobreix el cadàver de la reina Bal. El rei demana ajuda a l'Orenç per tal d'esbrinar si la reina ha estat assassinada i per qui, o bé si s'ha suïcidat, ja que en aquest cas la dinastia dels Albir estaria en perill d'excomunió. L'Orenç accepta el càrrec una mica a contracor, ja que la situació política és complicada pels interessos amagats de nobles i clergues, immersos en una lluita pel poder sense escrúpols.

 Fa molt temps que no llegia una novel·la ambientada en l'època medieval, al començament em feia una mica de mandra però ben aviat m'he capbussat en aquesta història molt ben escrita per Lluís Llach que em van regalar fa poc, m'ha sorprès la seva manera d'escriure, molt acurada, ben bé com si fos el mateix Orenç qui estigués escrivint-la. És el primer llibre que llegeixo d'en Llach, recomanable sens dubte. 

2 comentaris:

  1. Uf, he de dir que em fa mandreta llegir Llach, eh? Tot i que l'ambientació d'aquesta obra sembla molt diferent de les que ha fet anteriorment, em sembla. Però no sé, penso que no em ve de gust...

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi em feia molta mandra també, de fet no em venia gens de gust però com que me l'havien regalat vaig pensar que quan abans me'l tragués de sobre millor, i vés per on, m'ho he passat força bé. Això sí, la temàtica medieval ha d'agradar.

      Elimina