dijous, 28 de juliol del 2022

La librería del señor Livingstone

   La jove arqueòloga barcelonina Agnes Martí fa temps que busca feina, ara mateix es troba a Londres, desesperada perquè les seves il·lusions s'estan esvaint, ja que en cap dels museus on ha anat l'han contractat. Sorpresa per una repentina pluja, troba refugi de manera casual en una llibreria molt particular: Moonlight Books. Aquest establiment té un propietari força especial, gens simpàtic i avantpassat del reconegut explorador Edward Livingstone, que en aquests moments està a la recerca d'un ajudant per al seu negoci. El senyor Livingstone convida a Agnes a una tassa de te, com no pot ser d'una altra manera estant a Londres, i l'Agnes, que es troba en una situació laboral extrema, decideix acceptar l'oferta de treball del llibreter. Sense que l'Agnes s'ho esperi, el fet de treballar en la llibreria li canviarà la vida.

  Fa temps que segueixo la Mònica Gutiérrez com a blogaire i a l'Instagram, sé que ha escrit diversos llibres del gènere anomenat feelgood, un gènere que mai m'ha atret però que té molt d'èxit pel que he pogut veure. Fa uns dies vaig veure La librería del señor Livingstone en una edició de butxaca molt econòmica en la meva llibreria de capçalera i no m'ho vaig pensar gaire, amb la calor d'aquests dies em venia de gust llegir alguna cosa lleugera. I l'he encertat. No és el tipus de llibre que llegiria habitualment, no és cap gran obra ni crec que em deixi empremta, però m'ha distret força, els fets passen entre novembre i desembre a Londres, la descripció de la ciutat fa venir ganes de tornar-hi i visitar racons que no vaig veure en el seu moment. Hi ha moltes referències a llibres que mai he llegit ni llegiré de grans autors britànics però tot i això m'ho he passat força bé, segurament perquè he escollit el moment personal adequat per fer-ho.


 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada