dimecres, 29 de juny del 2022

Amor

  
 La Vibeke i el seu fill Jon de 8 anys fa poc que s'han mudat de la ciutat a un poble, en el dur hivern norueg. El dia abans de l'aniversari del Jon, tots dos volten pel poble de manera independent, el Jon a vendre bitllets de loteria per al seu club esportiu i la Vibeke va cap a la biblioteca local. Cadascú va al seu aire, de manera molt independent, tant que sobta la despreocupació que la Vibeke mostra cap al seu fill.
  Amor és una novel·la molt curta, de només 124 pàgines i que recullen unes hores en la vida dels dos protagonistes. Jo no l'hauria titolat mai així, sinó "Desafecció" o alguna cosa similar, tanta és la llunyania entre mare i fill, tot i que fins a cert punt puc entendre el que busca la Vibeke, una mare jove i que se sent molt sola.
  He llegit aquesta novel·la per la iniciativa #JunyNòrdic organitzada per @elsbookhunters (llibresipunt.cat), no puc dir que no m'hagi agradat, està ben escrita i resulta inquietant i molt ben ambientada, però l'estil no m'ha acabat d'agradar, ja que no hi ha separació en la narració entre la Vibeke i el Jon, potser és una mania personal però això em dificulta el seguiment de la lectura. 
  L'autora, Hanne Ørstavik, és una reconeguda escriptora noruega, no n'havia sentit a parlar mai, potser el seu estil no és del meu gust però li haig de reconéixer el seu mèrit. Potser més endavant la torni a llegir, més que res per comprovar si sempre escriu així o només és aquest llibre.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada