diumenge, 18 d’abril del 2021

El pont dels jueus

   

  El mestre d'obres Prim Llombard, vidu i amb un fill adolescent, l'Ítram, rep l'encàrrec del comte de Besalú de construir un pont fortificat per protegir encara més la seva vila. Prim es desplaçarà des d'Itàlia per complir aquest encàrrec. Un cop a Besalú l'obra comença bé però aviat sortiran problemes greus, alguns d'ells motivats per l'ambició del comte d'Empúries, que vol conquerir la vila. Mentrestant el jove Ítram va coneixent poc a poc la ciutat on ara ha de viure, i entrarà en contacte amb la petita comunitat jueva de Besalú.

   El pont del jueus va ser publicada el 2007 i crec que va tenir força èxit, la veritat és que no recordo el perquè no la vaig llegir llavors, ja que la novel·la històrica m'agrada força, però el temps ha anat passant i mai he trobat el moment de llegir-la. Potser era una senyal, perquè haig de dir que no m'ha agradat, tot i que el plantejament de la novel·la és original i en principi crec que ben documentat per part de l'autor, el desenvolupament de la narració se m'ha fet poc original i avorrit, no m'ha enganxat gens, i si l'he acabat és perquè com a mínim té la virtut de què es llegeix ràpid i només té 260 pàgines. Em sap greu dir-ho però m'ha decebut, sort que me l'han deixat.

2 comentaris:

  1. No saps com t'aplaudeixo. Standing ovation, que diuen en anglès. Opino el mateix que tu. Vaig llegir-lo (en el seu dia) per dos motius: perquè m'interessava la història, i perquè en Martí Gironell m'agradava molt de veure'l per la tele. El que em vaig trobar va ser un catàleg de l'oficina de turisme de Besalú en forma de novel·la. Em vaig sentir estafat llegint-lo. Tant va ser així, que vaig fer creu i ratlla a l'autor, i em sap greu, perquè ell segueix caient-me bé i probablement les seves novel·les posteriors són millors, però quan algun autor se'ns creua...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Em sembla que aquesta és de les poques vegades que estem completament d'acord en la nostra opinió sobre un llibre i també sobre l'autor, a mi també em cau bé però dubto molt que torni a llegir algun llibre seu. I de veritat que no entenc l'èxit que va tenir.

      Elimina