dilluns, 7 de gener del 2019

Anaïs sota les voltes

   La jove barcelonina Jana reb com a regal del seu pare la casa de Ciutadella, on havia passat els estius de petita. La Jana aprofitarà aquest regal per passar un temps a la casa, ja que l'editorial per la qual treballa li ha encarregat un treball de recerca sobre l'escriptora Anaïs Nin. Mentre duri la seva estada a l'illa, la Jana es retrobarà no només amb la casa sinó també amb els secrets que s'hi amaguen, que formen part de la seva història familiar i que desconeix, cosa que la marcarà profundament.
  L'última novel·la de Maria Vilanova i Vila-Abadal és un llibre profund però a la vegada de lectura lleugera, un diari íntim de la Jana, on poc a poc es van descobrint els secrets amagats de la seva família, secrets que la trasbalsaran. A la vegada serveix per documentar-se sobre la vida d'Anaïs Nin, tan diferent i tan especial, i de la qual desconeixia pràcticament tot. I també per endinsar-se en l'illa de Menorca, en el seu dia a dia, la seva geografia i la seva parla, tan especial i tan maca. 
   Una de les coses que més m'agradat és el personatge de la Jana, i no perquè m'agradi el seu caràcter i la seva manera de fer, que no comparteixo, sinó perquè l'autora aconsegueix que la tingui al meu costat, que la senti molt propera, tant que en no entrendre les seves reaccions m'enfadi amb ella o li vulgui parlar, aconsellar què ha de fer, escridassar-la o consolar-la. I això és un gran mèrit per part de la Maria.
   

2 comentaris:

  1. M'agrada moltíssim la prosa de la Maria. Anaïs em va atrapar des de la primera pàgina i em va descubrir a Anaïs Nin.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Vaig llegir la teva ressenya i vaig pensar que no m'ho podia perdre, gràcies per la recomanació ;)

      Elimina