dissabte, 12 d’agost del 2023

Sostiene Pereira

   Lisboa, en el calurós estiu de 1938. Pereira és un veterà periodista que actualment s'encarrega de la pàgina de cultura del diari Lisboa després d'anys dedicat als successos. En un país sotmès a la dictadura de Salazar i veí d'una Espanya en plena guerra civil, Pereira, que no combrega gaire amb les polítiques repressives del govern del seu país, entra en contacte amb un jove que li demana feina, aquest jove tot just ha acabat els seus estudis i vol ajudar-lo en l'elaboració dels seus articles culturals. Pereira és un home vidu i sense fills, solitari, obès i amb salut delicada, i la relació que establirà amb el seu jove col·laborador i la seva nòvia acabarà influint en la seva vida molt més del que ell s'espera.

  Sostiene Pereira és una novel·la curta, només 178 pàgines, amb una nota final de l'autor que s'ha de llegir per acabar d'entendre ben bé qui és Pereira i per què es comporta com ho fa. No hauria escollit mai aquest llibre si no fos per una iniciativa de lectura conjunta que he trobat a l'Instagram, concretament promoguda per @tontoelquenolea, una noia estremenya molt activa. Haig de dir que el llibre m'ha agradat, Pereira m'ha inspirat tendresa en certs moments i sobretot m'ha agradat el final, no m'ho esperava. A més, fa uns dies vaig estar mirant capítols atrassats de Página 2 i precisament en un d'ells, dedicat a Portugal, se'n va parlar, d'aquesta novel·la i el seu autor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada