dissabte, 18 de juliol del 2020

El mal de Corcira

  Un home de mitjana edat ha estat assassinat en una platja de Formentera. El cadàver presenta múltiples ferides fetes amb un objecte contundent. La Guàrdia Civil serà l'encarregada de la investigació d'aquest crim, en concret el vell conegut sotstinent Bevilacqua, atès que el mort és un antic col·laborador d'ETA que va complir pena de presó i ara ja feia vida normal. Segons alguns testimonis, la víctima va ser vista en zones d'ambient gai d'Eivissa, tot i això els caps de Bevilacqua sospiten que el crim pot estar relacionat amb el passat etarra del mort. El seguiment de la investigació portarà al nostre conegut protagonista a Guipúscoa, on residia la víctima, lloc ben conegut per Vila ja que allà va treballar durant un temps en la lluita antiterrorista. És així com la narració anirà alternant episodis del present amb d'altres del passat que ens permetran conéixer per primer cop com van ser els durs anys de lluita antiterrorista que Vila va passar al Païs Basc.
  Cada cop que surt a la venda un llibre d'aquesta saga protagonitzada per la parella Chamorro i Bevilacqua em falta temps per córrer cap a la llibreria a comprar-lo, em té ben enganxada des del primer llibre, fa ja més de vint anys. La veritat és que gaudeixo de la lectura, m'agrada el caràcter de Vila, un guàrdia civil molt atípic, llicenciat en psicologia però que sembla que hagi estudiat filosofia, per la seva manera de reflexionar sobre molts temes, no només sobre la investigació que estigui duent a terme sinó també fets quotidians i d'actualitat, tot i que aquesta forma de filosofar que té a vegades fa la lectura una mica densa. 
   El fet de conéixer per primera vegada els inicis del protagonista com a guàrdia civil m'ha fet venir ganes de rellegir la saga, cosa que potser aprofiti per fer durant aquest estiu.

2 comentaris:

  1. Ja sé que t'encanta aquesta saga, no és el primer que et veig ressenyar, però m'ha sorprès que ja faci més de 20 anys que es va estrenar. Jo no m'hi he posat, és inevitable que anem seleccionant a què dediquem el temps lector, i no tot ens quadra. I mira que probablement m'agradaria, però em costaria fer-li forat. Qui sap si en un futur, que ma mare segur que els té. De moment no...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mai se sap Xexu, tenint-ho a mà qualsevol dia no saps què llegir i t'hi poses, ;)
      Haig de dir que m'agrada el personatge però a vegades el trobo una mica pedant, al començament de la sèrie ja ho era però no tant, serà que s'està fent gran.

      Elimina