dilluns, 28 d’octubre del 2019

La memòria de la Vall Fosca

   Ja em venia de gust llegir novel·la negra propera a casa, i vaig aprofitar la segona edició de Sabadell Negre organitzada per Les Dames del Crim, per passar per la llibreria a fer una ullada només... Evidentment, vaig sortir d'allà amb dos llibres que em van cridar l'atenció i vaig tenir la sort que els seus autors estaven allà i me'ls van dedicar.
   Un d'aquests llibres és La memòria de la Vall Fosca. En aquesta curta novel·la de Carles Mentuy, els clans dels Mairà i dels Xurracs estan enfrontats pel control del tràfic de drogues a la Vall. Hi ha odis personals, familiars i llunyans en el temps, a part del vessant delictiu, que porten a un enfrontament continu i molt violent entre els dos clans. 
   Les cent vuitanta-quatre pàgines que té aquesta novel·la passen volant, amb un ritme d'acció trepidant i personatges que podrien ser perfectament cosins germans de la Cosa Nostra, però amb la parla pròpia de la Vall Fosca, tan maca; tot amanit amb els increïbles paisatges de la Vall que l'autor coneix perfectament. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada