divendres, 1 de febrer del 2019

84, Charing Cross Road

 
Aquesta novel·la epistolar és sobretot apta per a malalts dels llibres, que puguin entendre l'Helene Hanff i la seva passió pels llibres, una dona amb no gaires estudis però apassionada per al coneixement que va adquirint poc a poc, a mesura que amplia la seva particular biblioteca amb els llibres que li subministra la llibreria Marks & Co. de Londres.
  La comunicació entre la Helene, que viu a Nova York, i la llibreria comença quan ella veu en un diari un anunci d'aquesta llibreria, que ofereix llibres antics i d'edicions rares. Immediatament es posa en contacte amb ells mitjançant una carta, i així comença una relació que dura molts anys, durant la qual el tracte entre l'Helene i els empleats de la llibreria acaba convertint-se en molt més que una relació comercial. 
  La gràcia d'aquest llibre rau precisament en què la correspondència és real, l'Helene és una dona una mica excèntrica, amb no gaires recursos econòmics però amb un sentit del humor molt peculiar que contrasta amb la sobrietat anglesa del personal de la llibreria. Una novel·la curta, diferent i recomanable.

4 comentaris:

  1. I una ressenya curta que diu tot el que ha de dir. Em penso que coincidim força, ja saps que jo la vaig llegir fa molt poc.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí Xexu, aquest cop coincidim. De fet després de llegir la teva ressenya vaig pensar que l'havia de llegir ja i no apuntar-lo en cap llista, així que vaig anar de cap a la biblioteca, gràcies a la teva ressenya.

      Elimina
  2. Doncs sí, he llegit la ressenya d'en Xexu i la teva quasi una rera l'altra, quina casualitat.
    A mi em va agradar força, em va emocionar. Reconec que sóc molt sentimental per segons quines situacions, i quan es parla d'amor a la literatura em poso molt tonta hahaha
    No puc deixar passar l'oportunitat de recomanar-te (també li he recomanat a en Xexu) La Sociedad Literaria del Pastel de Piel de Patata de Guernsey, que té algunes similituds amb aquest i crec que t'agradarà força, fins i tot més.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs faré com amb aquest llibre, a veure si el trobo a la llibreria o biblioteca ja mateix, gràcies per la recomanació ;)

      Elimina