dissabte, 10 de febrer del 2018

Jardí a l'obaga


    L'Aniol és un home ja gran que ha fet de masover de la família Torralba durant molts anys en el poble osonenc de la Carena. Les relacions entre la família de l'Aniol i els amos no sempre han estat fàcils: la Mireia, senyora de can Torralba, de joveneta va estar a punt de festejar amb l'Aniol, però es va casar amb l'Emili Torralba, va renegar dels seus origens pagesos i es va convertir en tota una dama de la burgesia barcelonina que només trepitjava la Carena per estiuejar, mantenint sempre les distàncies amb la resta de la població.
   Però de tot això ja fa molts anys, i l'Aniol va recordant poc a poc la seva pròpia història i la dels Torralba, en un relat en primera persona d'un ancià senzill i tendre, que commou precisament per la senzillesa amb què ha viscut i ha mantingut relacions amb els amos, unes relacions no sempre fàcils i que també amaguen secrets inconfesables.
    Fa molt temps que vaig llegir Tren a Puigcerdà, em va agradar i vaig pensar que havia de llegir més coses de la Blanca Busquets. He trigat bastant a trobar-li un espai però ha valgut la pena, m'ha agradat molt la manera com l'autora va desgranant poc a poc la història de la família Torralba, i l'Aniol m'ha resultat un personatge increïblement proper per la seva senzillesa, tan ben escrit està que a vegades m'ha semblat estar al seu costat i escoltar-ho de veritat.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada