diumenge, 19 de febrer del 2023

Trilogía rural

 

 No acostumo a llegir teatre, em costa ubicar-me en el context, trobo a faltar la narració. Malgrat això, no fa gaire vaig comprar la Trilogía rural de Federico García Lorca, m'havia cridat l'atenció i penso que és un autor que s'ha de llegir sí o sí. Haig de dir que ha sigut una lectura fantàstica, molt emocionant i enriquidora, i que no m'estranya que Lorca sigui un autor tan reconegut si tot el que ha escrit és del mateix nivell. 

  Bodas de sangre, Yerma i La casa de Bernarda Alba, aquestes són les tres obres de teatre totes elles tràgiques i totes elles protagonitzades per dones, en tot moment l'autor assenyala el trist destí de les dones de l'època en l'entorn rural, sotmeses completament a la volutat dels homes, comdemnades a viure tancades a casa i sense capacitat de decisió. De les tres la que més m'ha agradat és La casa de Bernarda Alba, quin personatge la Bernarda, una dona dura que tanca les cinc filles a casa en un dol rigorós per la mort del pare, creant un ambient d'allò més angoixant.

  Haig de dir també que l'edició de Trotalibros és molt maca i curosa, amb una nota final de l'editor que s'ha de llegir.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada