dilluns, 6 de setembre del 2021

Nosotros en la noche

  Holt és una petita localitat nordamericana on viuen l'Addie i el Louis, són veïns des de fa molts anys, tots dos viuen sols a casa seva, ja que van enviudar fa temps. La soledat els acompanya cada dia, fins al punt que un dia l'Addie es presenta a casa del Louis i li proposa passar una nit junts. Però no una nit boja, ni molt menys, només per fer-se companyia, no estar sol al llit, parlar una mica abans de dormir, al cap i a la fi, foragitar la soledat en què viuen. El Louis queda sorprès però accepta la petició, i poc a poc la relació es va consolidant. Però no tot és tan fàcil com sembla, la gent parla d'ells, els fills no ho veuen amb bons ulls...

  Aquest llibre és l'últim que va escriure Kent Haruf abans de morir i el primer que llegeixo d'aquest autor, el buscava en català per endur-me'l per les vacances, però només vaig trobar a la llibreria aquesta edició de butxaca i vaig pensar que aniria bé per ficar-la a la maleta, i al cap i a la fi m'és igual llegir en català que en castellà, sempre i quan sigui una traducció. És una novel·la molt senzilla i curta, tendra i propera, tot i això al començament no m'acabava d'enganxar i trobava la narració una mica simple, amb detalls que potser m'han semblat superflus però al final he acabat d'entrar bé en la història m'ha emocionat molt. 

2 comentaris:

  1. Fàcil de llegir, entranyable i per a un públic força ampli. La història de l'Addie i en Louis és tan simple que ho explica tot i fa pensar. A mi em va agradar força, aniré recuperant els altres llibres de l'autor. De moment ja he llegit 'El vincle més fort', que em va agradar potser més. Molt diferent a aquest, fins i tot en estil, però molt consistent. Busca'ls en català, dona, que segur que no són difícil de trobar. Haruf ho peta força.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tothom diu que tot i que aquest és bo els altres són millors, sobretot la trilogia. I els buscaré en català, aquesta va ser una compra feta a corre-cuita abans de marxar de vacances ;)

      Elimina