diumenge, 7 de juliol del 2019

La societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey

   Tot just ha acabat la Segona Guerra Mundial i la ciutat de Londres es troba mig destrossada i recuperant-se poc a poc. La Juliet és una escriptora i columnista londinenca que un dia rep una curisosa carta, en què Dawson Adams, un granjer de l'illa de Guernsey, li comunica que té un llibre que ha sigut propietat de la Juliet, que aquest llibre li ha agradat molt i que vol conèixer més llibres del mateix autor. També li parla de un curiós grup de persones de l'illa, la Societat literària i de pastís de pela de patata de Guernsey, societat formada arran de l'ocupació de Guernsey pels nazis al començament de la guerra. Aquesta carta desperta la curiositat de la Juliet, que desconeix l'illa i l'ocupació i aïllament que va patir. Comença així una relació epistolar entre la Juliet i en Dawson i també amb altres habitants de Guernsey, la majoria d'ells membres de la Societat.
   Ja feia temps que estava llegint crítiques molt bones d'aquest llibre, escrit tot ell en forma de cartes entre els diversos personatges. A vegades em fa una mica de prevenció escollir un llibre per les crítiques que hagi llegit, però en aquest cas crec que tot allò de bo que es pugui dir és poc, tot i que fins més o menys la meitat del llibre no he començat a trobar la part més profunda dels personatges, dels seus patiments, de com intenten sobreviure a l'aïllament de la metròpoli i l'ocupació alemanya. Ja tinc ganes de veure la pel·lícula. 

2 comentaris:

  1. El tinc a casa fa anys però em van insistir tant al blog perquè el llegís que no vaig voler. Ara potser m'hi repensi, és probable que el llegeixi aquest mateix any o el que ve, de fet he llegit llibres similars aquest any, i fa uns anys hagués estat impensable això.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo també anava amb molta prevenció Xexu, precisament pel mateix, en el meu cas puc dir que ha valgut la pena. Ja que el tens aprofita ;)

      Elimina