dissabte, 27 d’octubre del 2018

La casa de les papallones

   El cadàver d'una dona jove ha aparegut en el jardí d'una casa okupa del barri de Vallcarca, a Barcelona. Qui fa la troballa és un del joves que hi viu, el Gerard, un estudiant que no comparteix l'estètica ni les conviccions dels okupes clàssics, i a més, comparteix llit amb la Violeta, la filla de la sotsinspectora Norma Forester. La Norma vol investigar el cas i de fet ho comença a fer, però les seves implicacions personals ho fan complicat.
   Mentrestant, l'Octavi, metge forense i marit de la Norma, no pot ajudar gaire, ja que hi ha hagut un greu accident a l'aeroport del Prat i pràcticament no pot sortir de l'Institut de Medicina Legal.
   Després dels anterior fracasos lectors m'he decidit per la novel·la negra, que tantes satisfaccions em dona habitualment. No puc dir que no l'hagi encertat però sí que aquesta lectura m'ha decebut una mica. Per començar, m'ha semblat que en no haver llegit el primer cas de la Norma Forester m'estava perdent alguna cosa, com quan parla de la Mimí, fins que vaig endevinar que és la mare de la Norma, i que comparteixen casa, com també amb la besavia! Una família peculiar si més no. Per altra banda, la Norma, com a personatge, no m'ha caigut bé, vés a saber perquè, m'ha semblat poc creïble. I després, hi ha alguns detalls, sobretot en la part final del llibre, que m'han grinyolat força i els he trobat una mica forçats. En fi, entretingut però una mica decebedor al cap i a la fi.
   
   

2 comentaris:

  1. He llegit algun llibre de la Teresa Solana i no m'ha vingut per llegir-ne més. Aquest no, però m'has fet venir ganes d'algun bon llibre de novel·la negra dels que publica la Magrana, tot i que encara estic dolgut perquè van deixar de traduir al català Arnaldur Indridason. Aquí em van fallar.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No siguis rancuniós home, si no ho han fet segur que tenen un bon motiu, haha.
      Crec que jo tampoc tornaré a llegir-ne cap de la Teresa, a no ser que algú de confiança em faci una bona recomanació.

      Elimina