dilluns, 30 de juny del 2014

Al vertigen

    Els Tammarians és una zona muntanyosa dels Pirineus on l'alçada dels pics arriba als 4000 metres. Al refugi Quesler arriba, com una aparició, una dona extenuada i coberta de neu. És la Irena, una coneguda professional de l'escalada, enigmàtica i misteriosa, que es troba al límit de les seves forces. Dins el refugi l'acullen, descansa, es recupera físicament i decideix quedar-se amb els treballadors del refugi per fer de guia dels turistes que pugen per conéixer l'espectacular paisatge.
   Al vertigen és una novel·la no tant d'aventura com d'entusiasme per l'escalada i d'amor fins al límit, els protagonistes viuen amb passió l'esport al qual dediquen la seva vida i també les seves relacions amoroses.
   Núria Perpinyà és una gran dominadora de la llengua, amb uns registres increïbles i que expressen de manera brillant les situacions i sentiments dels personatges. Aquesta novel·la està molt ben estructurada, molt ben treballada i documentada, amb fets i personatges reals inclosos. Fins i tot a les pàgines interiors hi ha un mapa dels imaginaris Tammarians. Però possiblement (o segur) no he escollit el millor moment per gaudir-la, m'ha costat Déu i ajuda acabar-la i en alguns moments m'he trobat fora de la narració. Tot i això no puc deixar de recomanar-la, de tan ben escrita que està.

2 comentaris:

  1. És del llibres que m'atrauen i, encara que m'ha descol·locat una mica la teva experiència en la lectura si el trobo a la biblioteca l'agafaré. Vaig llegir en una ressenya o article, no recordo on, que, com dius tu, està molt ben escrit.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Te'l recomano de debò, ja dic que crec que no l'he agafat en un bon moment i les passions tan intenses que viuen els personatges no m'han arribat. Està molt bé, de veritat.

      Elimina