dimecres, 19 de març del 2014

El bolígraf de tinta verda

el boligraf de tinta verda-eloy moreno-9788499305417    Una targeta regal amb saldo que sobra: quin llibre agafo? Només m'arriba per un de butxaca i ara hi ha novetats d'aquest format a la llibreria. Així és com ha anat a parar a les meves mans aquesta novel·la de la qual desconeixia l'existència. Per què vaig agafar aquesta i no cap altra? Llegint la contraportada, parla de l'autor, Eloy Moreno, que va escriure la seva novel·la i en lloc de portar-la a editorials ell mateix va anar per les llibreries promocionant-la, fins que una editorial es va interessar per la història.

    I de què va? Doncs de la vida grisa, monòtona, rutinària i asfixiant d'un home d'uns quaranta anys, que en primera persona explica la seva trista existència, d'hores de més a la feina, d'obligacions domèstiques i de l'absència de temps per gaudir de la vida i de les persones que estima. Aquesta situació se li escapa de les mans i la seva angoixa per la manca de control de la seva vida el porta a situacions d'autèntica paranoia que agafa forma en la figura d'un bolígraf de tinta verda, comprat expressament per descobrir el company de feina que té per costum prendre-li els bolígrafs de la seva taula de treball.

   El bolígraf de tinta verda és una novel·la quotidiana, tendre i realista, que vol expressar de manera senzilla les angoixes que oprimeixen les persones de mitjana edat, amb moltes obligacions i poc temps per viure, que volen escapar, no saben com fer-ho i en la seva fugida endavant poden fer mal sense voler a les persones que més estimen.


8 comentaris:

  1. Vaig llegir aquest llibre perquè el seu autor es va posar en contacte amb mi quan feia promoció del llibre. La temàtica pot estar bé, la vida quotidiana és el que tots vivim i està bé que ens mostrin les coses com som, fàcil sentir-se identificat amb el personatge. Formalment, i em sap molt greu, el llibre és una vergonya pels molts escriptors novells que tenen talent i intenten publicar i ningú no els fa cas. Està mal escrit i es dóna uns aires que no es mereix. Però mira tu, l'autor ja té un segon llibre a la venda. Opinió personal, naturalment.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Com ja he dit, desconeixia l'autor i el llibre, i també que ja tenia un segon llibre a la venda. A mi m'ha agradat, potser perquè l'he llegit en un moment determinat i perquè m'agraden les situacions quotidianes.
      Opinió molt respectable la teva, i la tinc en compte també.

      Elimina
  2. Tenia certa curiositat per llegir-lo i, malgrat la sort d’haver-lo guanyat en un concurs, no el vaig poder gaudir ni acabar. Se’m va fer molt pesat i vaig optar per abandonar.

    Com diu el Xexu, és una opinió personal.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ni a tu ni a en Xexu us ha agradat, i respecto molt les vostres opinions, les tinc en compte, però és que no sóc una crítica gaire rigurosa, això ho haig de reconéixer ;)

      Elimina
  3. Ufff, jo m'he llegit "Lo que encontré bajo el sofá", que tan bé se'n parlava, i no em va agradar gens!
    Un petó

    ResponElimina
  4. Entenc que aquest de què parles és el segon llibre de l'Eloy Moreno, no en tenia coneixement, però en vista de les crítiques no sé si l'arribaré a llegir.
    Salutacions!

    ResponElimina
  5. Hola!
    En una web de llibres on xatejo els hi vaig preguntar si algú l'havia llegit perquè estava pensant en fer-ho, i em van saltar quatre a sobre que, sobretot, no perdés el temps amb ell.
    Entenc el que comentes Botika, que hi ha moments que necessites certs tipus de llibres, o que hi ha llibres que només t'entren en un moment determinat de la vida, a mi m'ha passat moltíssimes vegades. A més, les opinions són molt extremes, hi ha qui li ha agradat molt (per això volia llegir-ho) i hi ha qui no l'hi ha agradat gens. Pels meus gustos lectors, per la temàtica que és, no em va costar gens deixar-lo de banda sense pensar-hi gaire.
    Salutacions!

    ResponElimina
  6. Hola roselles! Agraeixo el teu comentari, has expressat molt bé el que penso, potser en un altre moment l'hauria trobat imfumable. També és veritat que en desconeixia totalment l'existència, tant de l'autor com del llibre. I que les opinions dels blogs i webs me les miro amb una mica de distància ;)

    Salutacions!

    ResponElimina