divendres, 13 d’abril del 2012

La solitud de Patrícia

    El títol d'aquesta novel·la, II Premi Crims de Tinta, no fa presupossar que és el que realment és, una novel·la negra, sembla que hagi de parlar d'una noia trista i solitària. Patrícia Bucana està molt sola, sí, però perquè és una intrèpida periodista addicta a la feina, sense parella, sense amics, sense família, una molt bona professional que gràcies als seus contactes dins el cos de Mossos d'Esquadra està sempre al dia de les notícies més impactants.
    Ara es troba amb la notícia de la seva vida: dues persones de nacionalitat francesa han estat detingudes prop de Barcelona amb una arma molt sofisticada, pròpia de professionals del crim, amb la qual es creu que pretenien cometre un magnicidi a la capital catalana. Al mateix temps és detingunt al voltant del camp del Barça un psicòpata assassí de prostitutes. Patrícia es llança de ple a la investigació en aquests dos afers, mentre la seva vida personal cau en un pou, cosa que l'obliga a replantejar-se els seus objectius vitals. 
    Són cent-noranta pàgines molt entretingudes i ben documentades des del punt de vista jurídic, o al menys això m'ha semblat, en el moment en què apareixen en escena els fiscals, jutges i advocats la terminologia emprada i el desenvolupament legal crec que són els adequats. La trama m'ha resultat creïble, que ja és una gran cosa en novel·les policiaques ambientades a casa nostra. Carles Quílez crec que posa tots els seus coneixements professionals en aquest llibre, és periodista i ha treballat en la secció de Tribunals i Policia de la Cadena Ser.
    He trobat algunes paraules i expressions que creia que provenien del castellà, com combregar amb rodes de molí, però si l'ha fet servir Josep Pla, és que també la fem servir aquí correctament.

3 comentaris:

  1. Si el trobo igual l’agafo.
    M’has fet buscar el “combregar amb rodes de molí” i en el Rodamots hi surt amb els exemples d’en Pla. Uf!, és d’aquelles expressions que jo faig servir, de fet, heretades del meu pare. Però si ho diu en Pla “va a missa” ;D

    ResponElimina
  2. Crec que val la pena, lectura ràpida, curta i entretinguda.

    ResponElimina
  3. Ah, i jo també ho vaig buscar al Rodamots... ;)

    ResponElimina