dimarts, 24 de gener del 2012

El prisionero del cielo

    Tercera novel·la de la famosa sèrie creada per Carlos Ruiz Zafón, tot just acabada de publicar. Continua la història del Daniel Sempere i el seu company i amic Fermín, en un llibre, segons la contraportada "rebosante de intriga y emoción", i que m'ha deixat la sensació d'haver vist un capítol d'alguna de les telenovel·les que fan per la tele al migdia. En la Barcelona de 1957 tots dos porten una existència relativament tranquil·la quan apareix un misteriós personatge per la llibreria i que, amb el secret que porta, fa trontollar l'estabilitat emocional del Daniel i la felicitat del Fermin. Uns quants capítols tornen enrere en el temps, tot just acabada la guerra, amb el Fermin empresonat en el castell de Montjuïc, intentant sobreviure en unes condicions extremes.
    Més curt que La sombra del viento i El juego del ángel, quan l'he acabat m'han vingut ganes de tornar a llegir La sombra... per esbrinar exactament què va fer que m'agradés tant en el seu moment, fa deu anys, com per llegir la segona i tercera part. D' El juego del ángel només recordo que no em va agradar gaire, és dels llibres que menys he valorat en el rànquing del QL.
    No sé si Zafón és o no un gran escriptor, però és ben cert que ha venut un munt de llibres i que les seves novel·les juvenils les fan llegir als instituts. Però no em puc estar de dir que El prisionero del cielo és més aviat fluixet, quasi les fotos valen més que el contingut, tot i que la foto de la portada és una manipulació d'un original de Català-Roca (http://www.elperiodico.com/es/noticias/ocio-y-cultura/sombra-del-photoshop-1189289 ). Tot i això, m'agraden molt les referències d'una Barcelona que ja no és la que jo vaig conéixer quan hi vivia, fa més de vint-i-cinc anys. 

2 comentaris:

  1. "La sombra del viento" em va agradar moltíssim, però "El juego del ángel" em va caure als peus. Pel que dius, sembla que Zafón no ha recuperat l'encant de la primera part de la trilogia. Definitivament, aquest no el llegiré.

    ResponElimina
  2. Així és, ha resultat una col·lecció decebedora. És una tetralogia, encara queda un altre.

    ResponElimina